2021. február 21.

Magdolna

Szilveszter estéjén néztem meg a (lőporgyári) Magdolnáról szóló nagyon megrázó filmet. Magdolna a Balaton felvidéken élt a két háború között és a második világháború alatt, különlegesen érzékeny, hívő lány volt, rövid, sorsszerű életet élt, a vége felé már napra pontosan tudta, hogy mikor fog meghalni, pedig teljesen egészséges volt, de valahogy megérezte mégis. A film két napját mutatja be, azt a 12 éves korában eltelt napot, amikor megtudta, hogy egyszer majd vértanú lesz, és az élete utolsó napját, amelynek délutánján egy felszabadító szovjet katona agyon lőtte. Nekem kicsit idegen már a vallásos érzület, mert sokszor nagyon komoly hamisságokat érzek benne, de az ő esetében az élete egy nagyon komoly odaszánásáról volt szó, és ahogy a film ezt bemutatta, abban semmi kivetni valót sem találtam, illetve teljesen belém mart a története, abszolút megértettem őt, egy percet se kellett gondolkodnom rajta, azonnal átjött, hogy egy nagyon fontos dologról ő is pont ugyanúgy gondolkodott akkor, ahogy én gondolkodom most. Szilveszterkor on-line moziztam, de aztán úgy döntöttem, hogy ez a film megér egy írható DVD-t, így az egyik családtagom a múlt héten (legálisan, hiszen fizettem érte) letöltötte nekem. Amikor betettem a DVD-t, hogy belenézzek másodszor is a filmbe, teljesen lefagytam. A film elején ugyanis megjelent egy olyan információ, amely felett elsőre átsiklottam, hogy hol és mikor született Magdolna. Szigligeten és 1921. augusztus 8-dikán. Amiből az augusztus 8-dika az érdekes, hiszen az én születésnapom is erre a napra esik. Magdolna 1945. március 23-dikán halt meg Litéren. Vajon én is valamelyik március 23-dikán fogok meghalni?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése